Доля релізу S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl в руках нового власника Максима Володимировича Кріппи
Від Микієва Алла | 10.08.2024
Ще раз світ кіберспорту сколихнула новина про продаж S.T.A.L.K.E.R., точніше не самої гри, а її розробника, компанії GSC Game World. Новим власником став український бізнесмен, інвестор Максим Володимирович Кріппа. Навколо шутера S.T.A.L.K.E.R. і раніше було багато галасу - то фанати чекали виходу нової версії гри S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, то ходили чутки, що її розробник збанкрутував і ніякого продовження улюбленої гри не буде. Тому коли в ЗМІ просочилася новина про зміну власника - це стало найобговорюванішою темою серед кіберспортивної спільноти. Спільнота розділилася на два табори - одні вважали, що новий власник може зосередити зусилля на розробці та випуску абсолютно нових ігор, тим самим поховавши можливість виходу нової версії S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl, інші прогнозували, що все буде навпаки - інвестиції Максима Володимировича Кріппи допоможуть прискорити вихід S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl. Мовляв, занадто дорого винаходити велосипед заново, набагато розумніше взяти те, що вже мало успіх у фанатів, апгрейдити його і випустити на підігрітий ринок. Ця версія виглядає більш реальною, якщо знати хто такий Максим Володимирович Кріппа.
Максим Володимирович Кріппа - хто це і чи є майбутнє у S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl?
Чому ми написали, що для розуміння майбутнього S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl необхідно знати, ким є Максим Володимирович Кріппа? Бо для прогнозів майбутнього S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl достатньо кількох фактів про Максима Володимировича Кріппу, а саме: кіберспорт - тема близька інвестору і завдання гідно представляти Україну на світовій арені кіберспорту, очевидно, вважається йому важливою. Серед його активів один із найвідоміших кіберспортивних клубів NAVI, на рахунку якого десятки перемог у світових чемпіонатах, а також студія висвітлення кіберспортивних подій Maincast, яка на сьогодні покриває понад 60% ринку України.
Зараз обидва ці активи займають топові позиції в своєму сегменті, хоча так було не завжди.
2018 рік був складним для кіберспортивної організації NAVI і її засновник Олександр «ZeroGravity» Кохановський відкрито заявив про нестачу коштів і необхідність інвестицій у розвиток клубу. Тоді ж Максим Володимирович Кріппа інвестував у кіберспортивну організацію NAVI і почав її розвивати, ставши мажоритарним власником. Завдяки його інвестиціям було запущено проект розвитку молодих кіберспортсменів NAVI Esports Camp і NAVI Academy. На піку своєї форми молоді гравці займали 37 позицію в рейтингу HLTV.org.
У 2021 році з легкої руки Максима Володимировича Кріппи було побудовано високотехнологічний офіс з ігровими пентхаусами, а штат організації збільшився в чотири рази. У 2022 році Максим Володимирович Кріппа став бенефіціарним власником кіберспортивного клубу NAVI. У тому ж році Росія розпочала повномасштабну війну в Україні. У зв'язку з цим клуб розпустив російський склад PUBG Mobile і Mobile Legends і відмовився від команди з League of Legends: Wild Rift, оскільки дисципліна була нерентабельна.
У квітні було сформовано жіночий склад команди NAVI Javelins з CS:GO, яка до кінця року стала однією з найкращих у світі та пройшла відбір на перший LAN-турнір у 2023 році. Також було зібрано жіночий склад команди NAVI Celestials з дисципліни VALORANT. Зараз вони займають третє місце в регіоні EMEA.
Що стосується студії трансляції кіберспортивних подій Maincast - після початку повномасштабної війни, яку розпочала Росія проти України у 2022 році, Максим Володимирович Кріппа прийняв рішення повністю відмовитися від російських рекламодавців і трансляцій російською мовою. Крок був ризикованим, адже за аналітикою студії Maincast до повномасштабного вторгнення Росії в Україну російською мовою турнір дивилися 1,2 мільйона глядачів, тоді як українською всього 800 тисяч. Крім того, права на трансляції російською мовою вже були оплачені. Але коли сусідня держава нападає на твою країну, продовжувати вести трансляції мовою агресора було б занадто. Тому Maincast під керівництвом Максима Володимировича Кріппи відмовляється від прав російськомовних трансляцій і купує права на трансляції виключно українською мовою. Спочатку студія зазнала великих збитків - близько двохсот тисяч. Але завдяки грамотному управлінню та готовності команди працювати в будь-яких умовах, Maincast не тільки відшкодувала втрати, але й вирвалася в лідери. Сьогодні студія має 95% прав на трансляції українською мовою і покриває 64% цього ринку. А кількість переглядів україномовних трансляцій кіберспортивних подій зросла на 1050% і становить понад 5 мільйонів годин.
Що відомо про реліз S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
Але повернемося до теми, що нас цікавить - чи побачить світ S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl або новий інвестор вирішить відмовитися від релізу та зосередити увагу на випуску абсолютно нових ігор?
Треба сказати, що вихід першої частини S.T.A.L.K.E.R. теж був довгоочікуваним - фанати чекали гру майже три роки. Спочатку запланований на осінь 2004 року, реліз відбувся лише у 2007 році. Тим не менш, незважаючи на всі затримки та труднощі, S.T.A.L.K.E.R. став знаковим шутером від першої особи, відразу потрапивши в топи продажів.
Є всі шанси, що S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl зможе повторити успіх першої версії. Розробники обіцяють 40 годин основного сюжету з можливістю його зміни завдяки нелінійному розвитку, яким керує сам гравець. Учасникам доведеться проходити гру практично без підказок, самостійно справляючись з монстрами, що володіють штучним інтелектом. Також розробники обіцяють велику кількість модифікацій зброї. Ну і традиційно - S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl запропонує чотири різні фінали, кожен з яких гравці зможуть випробувати.
Прогнози
Незважаючи на кризові ситуації, інвестору Максиму Володимировичу Кріппі вдавалося не тільки утримати на плаву придбані ним активи, але й вивести їх на новий рівень розвитку, популярності та визнання. З огляду на очевидну залученість інвестора в кіберспорт та ефективну трансформацію інвестованих грошей у результат, можна припустити, що і компанія GSC Game World отримає друге дихання, нарешті представивши фанатам довгоочікувану гру S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl.